zondag 9 november 2014

Mijn eerste liefde...

Op het gebied van handwerken, is borduren.
Al sinds de lagere school
(en dat is langer geleden dan ik wil toegeven)
borduur ik grote en kleine borduurwerken.

Sinds ik een paar jaar gelden besmet ben met het quiltvirus,
komt er van borduren steeds minder.

Gisteren viel een Engels borduurblad op de mat,
met dit grappige borduurpatroontje:


Dat lieve snuitje kon ik echt niet weerstaan.
Dus vandaag een lapje uitgezocht, garen uit mijn voorraad er bij gezocht,
en de eerste steekjes gezet.


Het was wel weer even wennen.
De stof is slechts 13 draadjes op een centimeter, 
en de naald niet veel groter dan mijn patchworknaalden,
maar het voelde toch vreemd.

Eens kijken of het me gaat lukken om em voor de kerst af te krijgen??

Grtjes Ingrid 

1 opmerking:

Sjoukje zei

Hij is echt heel schattig!
Mijn eerste liefde is ook echt borduren. Soms mis ik het ook nog wel, maar door het quilten kom ik er eigenlijk niet meer aan toe. Toch maar weer eens tijd voor maken!
Je rendier is lief en leuk.